Op de koffie bij…’ is een terugkerende rubriek van JONG! Deurne waarbij het bestuur van JONG! Deurne op de koffie gaat bij leden om meer over de leden te weten komen.

 

Na een mooie eerste aflevering Op de koffie bij…waar we op de koffie zijn geweest bij Joran is het deze keer de beurt aan Koen van Bree. Koen (26) is trotse mede-eigenaar van het familiebedrijf Van Bree Reclame.

 

Koen, laten we bij het begin beginnen. Hoe is Van Bree Reclame ontstaan? Koen: ‘Van Bree Reclame is in 2001 ontstaan. Bennie van Bree – mijn vader – werkte destijds bij een beletteringsbedrijf. Dat bedrijf hield op te bestaan. Mijn vader heeft destijds besloten het vak door te zetten, dit onder de naam Van Bree Belettering. Het bedrijf was destijds gericht op klassieke beletteringen van onder meer reclameborden en voertuigen, en niet zozeer op signing en printen zoals we dat nu kennen.

Mijn vader is begonnen vanuit huis en is later met zijn bedrijf verhuisd naar een bedrijfslocatie in Ommel.’

 

Oke Koen, maar we zijn hier vandaag te gast op locatie Ommelsveld 19 in Asten, en het bedrijf heet nu Van Bree Reclame in plaats van Van Bree Belettering.

Koen: ‘Dat klopt, we zijn in 2014 verhuisd naar deze locatie en onze diensten zijn verder uitgebreid. In onze ogen is Van Bree Reclame een naam die de volledige lading dekt.’

 

Dan zijn wij natuurlijk benieuwd hoe dit zo gekomen is, ben je meteen na jouw opleiding het bedrijf ingerold?

Koen: ‘Nee niet bepaald. Ik heb Marketing en Communicatie gestudeerd en ben eigenlijk via een schoolopdracht in de signing terecht gekomen. Ik heb hiervoor als ZZP-er gewerkt waarbij ik voornamelijk bij het bedrijf van mijn vader werkte maar ook bij andere reclamebedrijven. Daar deed ik met name de montage van de reclame. Dit heb ik bewust gedaan om te leren van andere projecten en van andere bedrijven.

Vervolgens ben ik 2014 toegetreden als vennoot in het bedrijf Van Bree Reclame.’

 

En is er veel veranderd door jouw toetreding?

Koen: ‘Jazeker. De verhuizing was al een feit maar we hadden bijvoorbeeld geen eigen printer. De reclamewereld is ten opzichte van 10 jaar geleden behoorlijk veranderd. Waar het eerst vooral het beplakken van reclameborden was, is het nu veel uitgebreider. We doen nu wagenparken, totaalwrap (waarbij bijvoorbeeld een hele auto wordt beplakt), gevelreclames en complete signing.

De vervaardiging van deze producten besteedden wij in het verleden uit. Dat zette me aan het denken en ik heb onderzocht of het rendabeler was om een eigen printer aan te schaffen. Dit bleek zo te zijn, sterker nog: binnen de kortste keren was de printer terugverdiend.

Daarbij zijn we niet meer afhankelijk meer van levertijd, transportmomenten of gebreken door derden.

Dat heeft de groei van het bedrijf mede ingezet.

Er zijn natuurlijk ook vele grotere printers, die hier niet eens binnen passen. Daarvoor hebben we goede contacten met andere leveranciers zodat we toch alles kunnen leveren.

 

De groei van het bedrijf is overigens ook ingezet door de locatie waar we nu zitten. We zitten op een druk bedrijventerrein, zijn beter bereikbaar: zowel centraal als regionaal. Binnen lopen is laagdrempelig. Er komen hier jongens met hun nieuwe bus, zodat we meteen kunnen kijken naar het ontwerp. Dit maakt het ontwerpen sneller en efficiënter.

Ook hebben we een goede rolverdeling. Zo zijn onze processen efficiënter.’

 

Als we hier rondkijken zien we de mooiste producten, waar ben je het meest trots op?

Koen: ‘We werken veel voor Oostappen Groep, we doen het complete wagenpark van Van den Broek Logistics en Damen Transport. Maar niet alleen de grote bedrijven zijn een uitdaging. Voor ons zit de uitdaging ook in het maken van mooie producten voor de lokale bakker. Wij leveren maatwerk voor groot en klein. Dat is onze kracht.’

Wat is je ambitie?

Koen: ‘Verder groeien, en dat zal met personeel zijn. We hebben het erg druk met een constante stroom van werk en opdrachten. Personeel is een volgende en spannende stap, en is een uitdaging. Ook dit willen we goed doen, we zijn heel bewust op zoek naar het bekwame vakmensen.

Daarnaast zijn we bezig met productontwikkeling en het optimaliseren van onze processen.’

 

Fantastisch dat je zo bewust bezig bent met jouw bedrijf. Daarnaast zien we je ook graag bij JONG!. Je bent recent lid geworden, wat is jouw indruk?

Koen: ‘Ik vind JONG! Deurne een leuke en enthousiaste club. MOVICO was een fantastisch bedrijfsbezoek. Alle bijeenkomsten zijn perfect geregeld. Mij spreekt het interactief programma het meeste aan. Je leert elkaar beter kennen, maakt een rondje en doet nieuwe contacten op. Daarna het informele stuk waarbij we gezellig wat drinken is voor mij een combinatie die me aanspreekt.’

Tot slot, wat wil je nog meer ontdekken bij JONG! Deurne?

Koen: ‘Hoe kun je een bedrijf dat regionaal acteert online versterken. Dus online zo sterk mogelijk positioneren, bijvoorbeeld bij een bedrijf als dat van ons. En hoe kun je die regionale kracht omzetten naar een landelijk niveau? Hoe kun je je daar in onderscheiden? FHT Perslucht, ook een klant van ons is daar bijvoorbeeld heel sterk in. Ik ben blij dat we daar op vrijdag 23 juni een kijkje kunnen nemen.’

 

Dat gaan we zeker doen Koen, bedankt voor jouw tijd en graag tot vrijdag 23 juni!

Heb je vragen?

Neem contact op

Heb je vragen, wil je een keer een meeting bijwonen of wil je graag een afspraak met ons maken? Neem dan contact met ons op per mail en we zullen binnen 48 uur reageren.

info@lincnetwerk.nl
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×